Het project
De RijnlandRoute is een nieuwe wegverbinding van Katwijk, via de A44, naar de A4 bij Leiden. Het DBM-contract omvatte het ontwerp, de voorbereiding, de uitvoering én 15 jaar onderhoud van het RijnLandRoute-tracé (inclusief een boortunnel).
Onze rol
Wat zijn de risico’s? wat zijn de kansen? Hoe zien de concrete onderhoudsactiviteiten, organisatie en toekomstige systemen eruit? Als adviseur rond assetmanagement bracht Faam al deze zaken in kaart. Met het oog op de onderhoudsperiode van 15 jaar keken we daarbij (vanuit een levensduurbenadering) vooral naar de mate waarin het ontwerp onderhouden kan worden. Die integrale aanpak zorgde voor aanvullende eisen in het engineeringspakket en leidde uiteindelijk tot een kostenefficiënt ontwerp. Ook stelden we de calculatie en de benodigde budgetten mee op.
Het resultaat
Het resultaat was een ingediend aanbestedingsdossier voor het onderhoudsdeel, met een optimaal en kostenefficiënt ontwerp van de tunnel inclusief de N434 voor de levensduur van 15 jaar.
Projectinformatie
LOCATIE
Den Haag
JAAR UITVOERING
2016