Het project
Net als ons snelwegennet kennen ook de Nederlandse vaarwegen drukke knooppunten. De verkeersposten van Rijkswaterstaat helpen schippers om zulke onoverzichtelijke en drukke punten veilig over te steken.
Op een aantal verkeersposten voldeden de CCTV-systemen niet meer aan de huidige eisen en wensen. Voor de vervanging van tientallen camera’s en een aantal videoservers (inclusief het onderhoud na plaatsing) schreef Rijkwaterstaat een tender uit. De aanbesteding vond plaats op basis van de Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI).
Onze rol
Onze klant vroeg Faam om het EMVI-plan te schrijven. Allereerst analyseerden we het contract en de ‘vraag achter de vraag’, waarna we deze per thema omzetten naar passende oplossingen. Vervolgens legden we onze bevindingen vast in een storyboard, dat als basis diende voor het schrijven van het document.
Het meest complex aan deze opdracht? Het feit dat we niet alleen moesten komen tot een goede technische oplossing en moesten nadenken over het ombouwen van de systemen, maar dat we er tegelijkertijd voor moesten zorgen dat scheepvaartbegeleiding 24/7 mogelijk zou blijven. Om die uitdaging het hoofd te kunnen bieden, betrokken we de verkeersleiders actief bij het formuleren van een oplossing.
Daarin school bij deze opdracht onze kracht: we koppelden de sterke inhoudelijke kennis en klantkennis van onze opdrachtgever met succes aan onze eigen procesmatige en pragmatische aanpak.
Het resultaat
Ons werk leidde tot een naar volle tevredenheid van de klant opgeleverd EMVI-plan.
Projectinformatie
LOCATIE
Amstelveen
JAAR UITVOERING
2016