Mobilisatie & onderhoudsbewust ontwerpen Victor Boogie Woogie tunnel

Het project

In 2020 moet hij klaar zijn: de Rotterdamsebaan, een nieuwe verkeersverbinding tussen het verkeersknooppunt Ypenburg en de Binckhorst naar de Haagse binnenstad. Deze nieuwe ontsluitingsweg voor Den Haag wordt aangekleed in de stijl van het wereldberoemde schilderij Victory Boogie Woogie van Piet Mondriaan (en krijgt daarom de naam Victory Boogie Woogietunnel mee). Het DCM-hoofdcontract voor deze nieuwe weg omvat het ontwerp, de voorbereiding, de uitvoering én 15 jaar onderhoud van het nieuwe tracé (inclusief een boortunnel).

Onze rol

In de tenderfase zijn we medeverantwoordelijk voor het in kaart brengen van risico’s, kansen, de noodzakelijke onderhoudsactiviteiten, de organisatie en de toekomstige systemen. Vanuit een integrale aanpak zijn we betrokken bij de totstandkoming van het voorontwerp. Ook zijn we medeverantwoordelijk voor het opstellen van de calculatie en de benodigde budgetten voor de onderhoudsorganisatie. Hierbij passen we de assetmanagement-principes toe.

In de realisatiefase zijn we direct betrokken bij de totstandkoming van het ontwerp in zowel de DO-fase (Definitief Ontwerp) als de UO-fase (UitvoeringsOntwerp). Hierbij maken we gebruik van een levensduurbenadering en assetmanagement. Ook zijn we bezig met de voorbereiding van toekomstige maintenance-organisatie, -systemen en -documentatie.

Het resultaat

Een gewonnen tender én een optimaal ontwerp van de Victory Boogie Woogietunnel voor de hele levensduur: dat is het resultaat dat mede dankzij onze inspanningen tot stand komt.

Projectinformatie

LOCATIE
Den Haag

JAAR UITVOERING
2016-heden

Meer weten?

Marius Danowski

Consultant

Project delen

[FAAM-26 Tender Rotterdamsebaan]

Share: