Minder administratieve lasten
Wat is de actuele status van een asset? Waar en wanneer vinden de meeste storingen plaats? En wat zijn de belangrijkste oorzaken? Veel van onze klanten moeten regelmatig toestandsrapportages opleveren bij hun opdrachtgevers. Doen ze dat niet, dan riskeren ze een ingebrekestelling of betalingsstop. Al met al een flinke administratieve last voor veel klanten.
Onze rol
Voor een groot project moest technisch dienstverlener Unica ruim honderd toestandsrapportages opleveren bij Rijkswaterstaat. Faam werd ingeschakeld om deze toestandsrapportages te verzorgen.
Onze oplossing
Gezien het grote aantal op te leveren rapportages (en het grote aantal onderliggende bronnen) bouwde Faam een geautomatiseerd framework in Excel. Hierdoor konden diverse databronnen aan elkaar worden gekoppeld. Vervolgens kon Faam vanuit dit framework gemakkelijk de data-analyse verrichten en de resultaten geautomatiseerd in een Word-sjabloon gieten. Op basis daarvan werden vervolgens relatief snel kwalitatief hoogwaardige rapportages gegenereerd. Belangrijk aspect hierbij zijn de consistentie en de eenvoudige reproduceerbaarheid ten opzichte van handmatige verwerking.
Het resultaat
Mede dankzij onze oplossing slaagde Unica erin om de ruim honderd rapportages tijdig op te leveren bij Rijkswaterstaat, conform de eisen in het contract.